The Elder Scrolls II: Daggerfall

The Elder Scrolls II: Daggerfall to jak sam tytuł wskazuje druga odsłona serii The Elder Scrolls wydana w 1996 roku. Podobnie jak w pozostałych odsłonach serii tak i w Dagerfall nie jesteśmy ograniczeni do głównego wątku fabularnego i możemy dowolnie zwiedzać świat Tamriel. Bethesda twierdzi, że jest on dwukrotnie większy od powierzchni Wielkiej Brytanii. Zajmuje 15000 miast i miasteczek, wiosek i lochów. O wiele więcej niż w Morrowindzie. Podobnie jak w The Elder Scrolls: Arena teren generowany jest jednak losowo.

Oferuje ona o wiele więcej możliwości od Areny. Możemy tworzyć zaklęcia w gildiach. Gracze mogą tworzyć własne zaklęcia z różnymi efektami. Innymi nowościami jest możliwość kupienia sobie domu i statków, szeroki wachlarz ubrania i wyposażenia, dynamiczny system relacji pomiędzy królestwami oraz możliwość zostania wampirem, wilkołakiem czy też taką dziwnym stworzeniem jak połączenie wilkołaka i dzika.

Daggerfall to bretońskie miasto w High Rock. Jesteśmy tam wysłani na osobista prośbę Impperatora. Mamy zrobić dla niego dwie rzeczy: uwolnić ducha króla Lysandusa z ziemskich kajdanków, oraz dowiedzieć się co się stało z listem od Imperatora do szpiega na dworze Daggerfall. Nasze poczynania będą prowadzić do jednego z sześciu zakończeń.

The Elder Scrolls II: Daggerfall został udostępniony za darmo w 2009 roku. Gra nie jest jednak przystosowana do działania na nowych systemach operacyjnych. Dlatego też należy ją uruchamiać za pomocą emulatora MS DOS, takiego jak na przykład DOSBox.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.