Zero-K – spadkobierca Total Annihilation

Zero-K to strategia czasu rzeczywistego będąca godnym następcą Total Annihilation. Czyli zasobów pełno, jednostki liczone setkami a strategia ważniejsza od zarządzania poszczególnymi jednostkami. Wszystko to zbudowane na silniku Spring RTS Engine, który powstał właśnie w celu odtworzenia Total Annihilation.

Rozgrywka nastawiona jest na potyczki sieciowe, lecz osoby chcący stawić czoła sztucznej inteligencji również znajdą tutaj coś dla siebie. Oprócz pojedynczych potyczek z komputerem oraz trybu przetrwania, w którym zmierzamy się z hordami przeciwników (oba tryby są również dostępne w trybie kooperacji), jest też kampania z ponad 70 misjami. Kampania może być dobry miejscem startu dla początkujących gdyż zawiera tutorial tłumaczący zasady gry.

Jeśli chodzi o owe zasady gry to każdy, kto miał do czynienia z Total Annihilation powinien się tutaj czuć jak w domu. Każdą misję zaczynamy z jednym mechem dowódcą. Jego zniszczenie oznacza koniec gry. Dzięki niemu możemy wybudować pierwsze budowle pozwalające na pozyskiwanie surowców, fabrykę a później ilość dostępnych opcji staje się coraz trudniejsza do ogarnięcia. To co wyróżnia Zero-K to możliwość zmiany ukształtowania terenu dzięki czemu nawet najbardziej szalone strategie stają się możliwe. Odcięcie dostępu do bazy? Przekopanie kanału do bazy przeciwnika by móc zaatakować z wody? Proszę bardzo.

Gdy zaczniemy już czuć się pewniej to można ruszyć rozgrywki sieciowe do 32 graczy jednocześnie. Jest też tryb PlanetWars, coś w rodzaju kampanii rozgrywanej online, gdzie trzy frakcje walczą między sobą o kontrolę nad galaktyką a każda planeta oznacza inną bitwę.

Podsumowując Zero-K to niezwykle ambitny uczeń, który przerósł mistrza. W świecie gdzie gry RTS skazywane są na wymarcie jest to miłe światłko w tunelu. I to wszystko za darmo, bez żadnych zakupów w aplikacji. Polecam! Grę można znaleźć na Steam (Windows) oraz itch.io (Linux)

Informacje o grze:

  • Strona gry: zero-k.info
  • Platformy: Windows, Linux
  • Wymagania minimalne:  Procesor dwurdzeniowy 2.0 GHz z SSE (Intel Core 2 Duo lub porównywalny), 4 GB RAM, karta graficzna z 512 MB pamięci i wsparciem dla OpenGL 3  (GeForce 8800 lub porównywalny), 6 GB wolnego miejsca na dysku twardym

One comment

  1. Fajna gra, tylko chyba za trudna dla co poniektórych, bo nikt w to nie gra prawie ;-\ Chociaż z drugiej strony może to i lepiej, bo i ludzie są jacyś… normalniejsi niż zwykle.

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.